Hoe krijg ik dan meer klanten?

ad meeuwsen

Vaak, te vaak hoor ik: “Ik krijg geen klanten met Social Media ik doe er van alles aan, heb een Facebook pagina een Twitteraccount een eigen website waar doe ik het allemaal voor?. Op Google sta ik eervol met foto op pagina ….

Natuurlijk wil je resultaat en liefst snel resultaat met torenhoge omzetstijgingen met bijbehorende winsten!

Er staan veel zaken op de tocht maar dat zorgt voor nieuwe kansen.

Kontakt mogelijkheden die in de oude economie vrijwel onmogelijk leken blijken nu opeens wel mogelijk. Bedenk wel dat door al je verhalen en foto’s over spruitjes je niet opeens meer auto’s gaat verkopen……

Stem je tekst en je story dus af op de combinatie van je doelgroep en je produkt.
Las in Frankwatching het volgende stukje:

Stel je hebt een meubelwinkel. Een van de top-zoekwoorden was ‘goedkope matrassen’. Elke tweet kwam het woord “matras” wel voor ook op Google+ en Facebook de mooiste teksten.

Er werd veel aan zoekmarketing gedaan (SEO).

En wat werd dáár op gezocht!

Dat mocht ik niet laten liggen. Maar de klant zou nooit akkoord gaan. Want in zijn winkel liggen geen flinterdunne mousse matjes. Wel veermatrassen, boxsprings en traagschuimmatrassen van topmerken. Niet te omschrijven als ‘goedkoop’, want dat klinkt slecht. ‘Voordelig’ trekt meer aan, maar dat tikken jij en ik dan weer niet in op Google.

De oplossing?

Oké, je wilt graag goedkoop je matrassen kopen. Maar daarom zoek je nog geen goedkope matrassen. Je wilt topkwaliteit, voor een vederzachte prijs. En die vind je hier: geen ‘goedkope’ matrassen, maar veermatrassen, boxsprings en traagschuimmatrassen van topmerken. Ze gaan langer mee dan goedkope matrassen. Dus dat komt je uiteindelijk voordeliger uit. En je slaapt de komende jaren als een roosje.

Lastig maar zorg in je publikatie / bericht wel dat de tekst aansluit bij je produkt. Dus topkwaliteit voor een vederlichte prijs zou te proberen zijn.